SL: Darth Vader (tESB)

Darth Vader, Dooku, Darth Maul, Imperator

http://forum.501stsithlords.com/

Regulamin forum
Awatar użytkownika
faultfett
Polish Garrison / Eagle Base CO
Posty: 3770
Rejestracja: 17 lis 2005, 17:04
Lokalizacja: StarWars'aw sector, O'Hoth-ah system

SL: Darth Vader (tESB)

Postautor: faultfett » 01 gru 2013, 18:30

[size=150]Darth Vader ([i]Imperium kontratakuje[/i])[/size]



[url=http://www.501st.com/databank/File:SL_vader_esb_full.jpg][img]http://www.501st.com/mw501/images/thumb/8/85/SL_vader_esb_full.jpg/500px-SL_vader_esb_full.jpg[/img][/url]



[b]Nazwa:[/b] Darth Vader: tESB

[b]Prefix:[/b] SL

[b]Detachment:[/b] :arrow: [u][url=http://www.501stsithlords.com/]Sith Lord Detachment[/u][/url]

[b]Kostium pojawił się w:[/b] [i]Gwiezdne wojny[/i], cz. V: [i]Imperium kontratakuje[/i]



Zob. też.: :arrow: [u][url=http://www.501st.com/databank/Costuming:SL_rots_vader]RotS Vader[/url][/u], :arrow: [u][url=http://www.501st.com/databank/Costuming:SL_anh_vader]aNH Vader[/url][/u], :arrow: [u][url=http://www.501st.com/databank/Costuming:SL_rotj_vader]RotJ Vader[/url][/u].



Kolorem [b]czarnym/białym[/b]* zaznaczone są podstawowe wymogi dla danego elementu.



Wymogi detachmentu [url=http://www.501stsithlords.com/][u]Sith Lord Detachment[/u][/url] są dodatkowymi opcjami wierności odwzorowania stroju – kolorem [color=#0080FF]niebieskim[/color] zaznaczone są wymagania, jakie dany element musi spełniać na drugim poziomie klasyfikacji zgodności z oryginałem [b](posiadanie tych elementów nie jest wymogiem koniecznym do przystąpienia do Legionu 501., aczkolwiek jest wysoce zalecane)[/b]. Kolorem [color=#FF0000]czerwonym[/color] zaznaczone są wymagania na trzeci poziom klasyfikacji – najwyższy, dla osób pragnących, aby ich stroje w możliwie jak najdokładniejszym stopniu odpowiadały filmowemu wzorcowi [b](elementy te również nie są wymagane do przystąpienia do Legionu 501.)[/b].



Prosimy również pamiętać, że oba dodatkowe „stopnie klasyfikacji” [b]NIE SĄ TOŻSAME[/b] z programem wyższych standardów detachmentu Sith Lord Detachment – w celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej odnośnego [u][url=http://forum.501stsithlords.com/]detachmentu[/url][/u].



[b][i]Do zarejestrowania stroju w Legionie 501. wymagane są tylko elementy oznaczone kolorem czarnym/białym*[/i][/b].



________________________________________________________________________________________________________________________________

[b]UWAGA![/b]
[list]
  • [*]W celu uzyskania odpowiedzi na pytania dotyczące akceptowalności stroju Supreme Vader firmy Rubies zapraszamy do działu :arrow: [u][url=http://www.501st.com/databank/FAQ]FAQ[/url][/u] na stronie Legionu 501.;

  • [*]Każde użycie poniżej terminu „srebrny” oznacza konieczność nadania określonemu elementowi wyglądu metalicznego z połyskiem aluminium;

  • [*]Terminy "lewy/a", "prawy/a" odnoszą się do stron osoby noszącej kostium (nie stron w odbiciu lustrzanym, odpowiadającym zdjęciom);

  • [*]Elementy opisane jako noszące ślady eksploatacji albo podniszczone nie są w niektórych przypadkach odwzorowane na odnośnych zdjęciach;

  • [*]W celu dokładnego zapoznania się z wyglądem danego elementu należy powiększyć widniejące przy opisie zdjęcie – tekst ma jedynie służyć wyłuszczeniu kluczowych cech poszczególnych składowych stroju.
  • [/list]

    ________________________________________________________________________________________________________________________________



    [size=150]WYMAGANE ELEMENTY KOSTIUMU:[/size]



    Poniżej opisane elementy są wymagane do akceptacji stroju. Powinny one być zgodne z poniższym opisem.



    [b]Czasza hełmu[/b]



    [url=http://www.501st.com/databank/File:SL_vader_esb_dome.jpeg][img]http://www.501st.com/mw501/images/thumb/4/46/SL_vader_esb_dome.jpeg/150px-SL_vader_esb_dome.jpeg[/img][/url]


    [list]
  • [*]Czasza hełmu powinna być wykonana z czarnego, lśniącego materiału (w rzeczywistości bardziej lśniącego niż na zdjęciu – w celu uzyskania lepszego wyobrażenia prosimy o zapoznanie się ze zdjęciem czaszy hełmu z [u][url=http://www.501st.com/databank/Costuming:SL_rotj_vader]RotJ[/u][/url]);

  • [*]Na środku irokeza między łukami brwiowymi znajduje się niewielkie wgłębienie, ale irokez zakończony jest ścięciem (nie jest zakończony w szpic).


  • [*][i]Dozwolone (jednak nie zalecane): irokez między łukami brwiowymi nie musi zawierać wgłębienia – może być gładki.[/i]
  • [/list]


    [color=#0080FF][list]
  • [*]Czasza hełmu powinna być pomalowana na czarny kolor identyczny z tym wykorzystanym w malowaniu maski hełmu i napierśnika;

  • [*]Łuki brwiowe czaszy hełmu powinny znajdować się na poziomie górnej krawędzi oprawy wizjera i ją odsłaniać.
  • [/list]
    [/color]



    [color=#FF0000][list]
  • [*]Kaptur czaszy hełmu powinien opadać w taki sposób, żeby – widziany z boku – zasłaniał dolną część maski hełmu przy szyi;

  • [*]Irokez powinien wyraźnie odróżniać się od reszty czaszy, a jego brzegi nie powinny być zaokrąglone;

  • [*]W pozycji odchylenia głowy tak, że dolna krawędź szczęki hełmu znajduje się poziomo, tył kaptura hełmu powinien być na tym samym poziomie co peleryna lub na nią zachodzić.
  • [/list]
    [/color]





    [b]Maska hełmu[/b]



    [url=http://www.501st.com/databank/File:SL_vader_esb_face.jpeg][img]http://www.501st.com/mw501/images/thumb/e/e5/SL_vader_esb_face.jpeg/150px-SL_vader_esb_face.jpeg[/img][/url]




    [list]
  • [*]Maska hełmu powinna być pomalowana zgodnie ze wzorem na zdjęciu na kolor lśniący czarny i lśniący metaliczny ciemnoszary;

  • [*]Powinna być asymetryczna;

  • [*]Soczewki wizjera powinny być lekko wypukłe i zabarwione na bursztynowo/ciemnoszaro (nie może być przez nie widać oczu osoby noszącej maskę);

  • [*]Dolna część aeratora maski ma kształt trójkąta o zaokrąglonych rogach i jest nieco mniejsza niż górna (wierzchnia) część aeratora;

  • [*]Oba aeratory są przesłonięte czarną siatką o dużych, romboidalnych oczkach (w celu lepszego zasłonięcia ciała osoby noszącej maskę może być wymagane użycie dodatkowej czarnej przesłony pod spodem);

  • [*]Trzpienie wieńczące dolne krawędzie szczęki maski powinny być srebrne i mieć zaokrąglone główki;

  • [*]Między osłoną szyi maski i górną krawędzią napierśnika nie powinno być szczeliny (bądź powinna być ona względnie wąska);

  • [*]Maska nie może odsłaniać żadnego fragmentu skóry, niezależnie od kąta ustawienia głowy osoby ją noszącej.


  • [*][i]Dozwolone (jednak nie zalecane): trzpienie wieńczące dolne krawędzie szczęki mogą mieć zakończone ostro (stożkowate) główki.[/i]
  • [/list]


    [color=#0080FF][list]
  • [*]Soczewki powinny mieć kolor bursztynowy, ale NIE w odcieniu czerwonawym;

  • [*]Maska powinna być pomalowana odcieniami czerni i szarości identycznymi z tymi użytymi do malowania czaszy hełmu i napierśnika;

  • [*]Wszyskie krawędzie maski powinny być wyraźne i ostre (nie mogą być zaokrąglone);

  • [*]Brak dodatkowej osłony szyi.
  • [/list]
    [/color]



    [color=#FF0000][list]
  • [*]Okolice wizjera powinny być pomalowane na czarno (za wyjątkiem grzbietu części nosowej);

  • [*]Szare malowanie prawej części maski tuż nad policzkiem powinno się kończyć ostrą krawędzią na boku nosa;

  • [*]Mniejsza dolna część każdego policzka maski powinna być pomalowana na czarno, odwrotnie do malowania lewego i zgodnie z malowaniem prawego policzka;

  • [*]Prawa część maski powinna być wyższa niż lewa (maska powinna być asymetryczna);

  • [*]Środkowa część trzpieni powinna być cieńsza niż tych z wersji aNH (nie widać tego na zbliżeniach zdjęć);

  • [*]W pozycji lekkiego pochylenia głowy przednia część osłony szyi maski powinna opierać się o górną część napierśnika.
  • [/list]
    [/color]





    [b]Kominiarka[/b]



    [url=http://www.501st.com/databank/File:Generic-balaclava.jpg][img]http://www.501st.com/mw501/images/thumb/f/f7/Generic-balaclava.jpg/150px-Generic-balaclava.jpg[/img][/url]


    [list]
  • [*]Czarna, przylegająca do głowy kominiarka noszona pod maską hełmu, zasłaniająca usta, podbródek i szyję (szczególnie podczas poruszania głową);

  • [*]Należy pamiętać, że chociaż kominiarka jest elementem obowiązkowym stroju, to jej posiadanie jest najprostszym rozwiązaniem gwarantującym, że spod hełmu nie będzie widoczna skóra głowy ani szyi, a także zapewnia większy komfort jego noszenia. [b]Dozwolone są wszelkie inne środki, za pośrednictwem których można osiągnąć ten sam efekt (zamiennie do kominiarki).[/b]
  • [/list]




    [b]Peleryna[/b]



    [url=http://www.501st.com/databank/File:SL_vader_esb_cape.jpg][img]http://www.501st.com/mw501/images/thumb/f/f2/SL_vader_esb_cape.jpg/150px-SL_vader_esb_cape.jpg[/img][/url]


    [list]
  • [*]Powinna być uszyta z czarnej wełny (bądź podobnego materiału), z trzech czwartych koła, długa do ziemi i podszyta czarną satyną/atłasem;

  • [*]Kołnierz peleryny powinien być obszyty czarną skórą (lub materiałem skóropodobnym) o szerokości ok 2,5 cm;

  • [*]Przy szyi peleryna powinna być spięta łańcuchem lub mocowana w taki sposób, żeby efekt był podobny;

  • [*]Przednia część obszycia peleryny powinna być ukryta pod osłoną szyi maski, tak aby łańcuch nie był widoczny.


  • [*][i]Dozwolone (jednak nie zalecane): satynowa/atłasowa podszewka może sięgać od 2,5 do 5 cm poniżej głównej, wełnianej peleryny.[/i]
  • [/list]


    [color=#0080FF][list]
  • [*]Peleryna powinna być uszyta z wełny, a kołnierz - obszyty prawdziwą skórą;

  • [*]Z tyłu nie może być widać spod hełmu obszycia peleryny przy szyi;

  • [*]Poły peleryny powinny z przodu nachodzić na napierśnik i przy opuszczonych swobodnie ramionach osoby noszącej kostium zasłaniać naramienniki, jednak nie mogą zachodzić na zewnętrzne czarne pasy na napierśniku.
  • [/list]
    [/color]



    [color=#FF0000][list]
  • [*]Wierzchnia (główna) warstwa peleryny powinna być uszyta z czterech albo sześciu płatów wełny.
  • [/list]
    [/color]





    [b]Napierśnik[/b]



    [url=http://www.501st.com/databank/File:SL_vader_esb_chest.jpeg][img]http://www.501st.com/mw501/images/thumb/1/13/SL_vader_esb_chest.jpeg/150px-SL_vader_esb_chest.jpeg[/img][/url]


    [list]
  • [*]Napierśnik powinien być pomalowany zgodnie ze wzorem na zdjęciu na kolor lśniący czarny i lśniący metaliczny szary;

  • [*]Środkowa wypukła część powinna być pomalowana na szaro, zaś wszystkie inne wypukłe elementy – na czarno;

  • [*]Naramienniki powinny być pomalowane na czarno i mocowane do napierśnika dwoma paskami;

  • [*]Zapięcie peleryny (mocowanie łańcucha) nie może być widoczne.
  • [/list]


    [color=#0080FF][list]
  • [*]Napierśnik powinien być pomalowany odcieniami czerni i szarości identycznymi z tymi, którymi malowana jest czasza hełmu i maska;

  • [*]Jeżeli jest to konieczne, napierśnik i naramienniki powinny być odpowiednio wyściełane, aby: a) dolna część napierśnika nie odstawała znacząco od klatki piersiowej; b) kształt tyłu napierśnika nie odznaczał się przez pelerynę na plecach; c) naramienniki utrzymywały się stabilnie na ramionach, także w trakcie ruchu; d) górne (przechodzące przez ramiona) części boków napierśnika przechodziły w miarę płynnie w naramienniki (oba elementy powinny znajdować się mniej więcej na tym samym poziomie – między nimi nie powinno być też zbyt dużych szczelin).
  • [/list]
    [/color]





    [b]Szata wewnętrzna[/b]



    [url=http://www.501st.com/databank/File:SL_vader_esb_surcoat.jpg][img]http://www.501st.com/mw501/images/thumb/7/7b/SL_vader_esb_surcoat.jpg/150px-SL_vader_esb_surcoat.jpg[/img][/url]


    [list]
  • [*]Szata wewnętrzna powinna być uszyta z tego samego materiału co peleryna;

  • [*]Powinna być długa do kostek i noszona na ochraniaczu krocza, ale pod pasem i napierśnikiem, zaś jej poły powinny znajdować się od 2,5 do 5 cm od krawędzi panelu piersiowego;

  • [*]Poły szaty wewnętrznej powinny mieć po trzy pionowe zaszewki bądź plisy, sięgające: a) od pasa do mniej więcej połowy panelu piersiowego (od tego miejsca materiał powinien układać się naturalnie w trzy fałdy niknące pod napierśnikiem) lub b) od pasa do napierśnika (tak jak na zdjęciu).
  • [/list]


    [list]
  • [*][i]Opcjonalnie: Jeżeli szata nie jest dość suta, żeby odpowiednio się układać, może mieć po bokach rozcięcia od pasa w dół.[/i]
  • [/list]


    [color=#0080FF][list]
  • [*]Zaszewki/plisy powinny zaczynać się ok 2,5 cm od rąbka (rozcięcia) poły szaty wewnętrznej i być od siebie oddalone o 2,5 cm;

  • [*]Otwory na ręce powinny być na tyle duże, żeby widać było spod nich skafander.
  • [/list]
    [/color]



    [color=#FF0000][list]
  • [*]Szata wewnętrzna powinna być solidnie utrzymywana w miejscu przez pas, tak aby część między nim a napierśnikiem znajdowała się cały czas blisko ciała osoby noszącej kostium i była naprężona;

  • [*]Otwarcie (rozcięcie z przodu) szaty wierzchniej powinno się rozszerzać ku brzegowi napierśnika (rąbki powinny biec ukośnie, rozchodząc się na zewnątrz aż do napierśnika).
  • [/list]
    [/color]





    [b]Panel piersiowy[/b]



    [url=http://www.501st.com/databank/File:SL_vader_esb_chestbox.jpeg][img]http://www.501st.com/mw501/images/thumb/d/dd/SL_vader_esb_chestbox.jpeg/150px-SL_vader_esb_chestbox.jpeg[/img][/url]


    [list]
  • [*]Panel piersiowy powinien być kwadratowy, pomalowany na czarno (półmatowo) i noszony tuż pod napierśnikiem;

  • [*]Powinien być mocowany na skórzanych (bądź skóropodobnych) paskach o szerokości ok. 2,5 cm i noszonych na skafandrze, ale pod napierśnikiem i szatą wewnętrzną, umieszczonych po bokach i na górze pudełka (jak na zdjęciu);

  • [*]Na przedniej płycie panelu powinny się znajdować:
    [list]
  • [*]Dwa cienkie, srebrne, wydłużone cylindry o odpowiednich przetłoczeniach (jak na zdjęciu), zakończone u szczytu i podstawy odpowiednimi obejmami.
    [list]
  • [*]Obejmy na szczycie cylindrów powinny być w kolorze czarnym i mieć w górnej wewnętrznej powierzchni wycięcie w kształcie litery „U”;

  • [*]Dolne obejmy powinny być żebrowane i pomalowane na kolor brązu (złoty).
  • [/list]

  • [*]Trzy umieszczone po prawej stronie poziomo wąskie, srebrne trapezoidalne elementy z migającymi na czerwono szczelinami na szczycie;

  • [*]Umieszczone po lewej stronie na górze dwa prostokąty: górny w kolorze niebieskim, dolny – w czerwonym, osadzone na nieco większych czarnych prostokątach (niepodświetlane);

  • [*]Cztery rozmieszczone w równomiernych odstępach wzdłuż dolnej krawędzi przełączniki, osadzone na nieco większych czarnych podstawach – od prawej: trzy szare, jeden czerwony;

  • [*]Umieszczone nad i między prostokątnymi panelami po lewej stronie, jak również między przełącznikami na dole małe srebrne elementy (ogółem pięć);

  • [*]Pod każdym z trapezoidalnych elementów po prawej stronie powinien być umieszczony odpowiedni ciąg symboli (zgodnie ze wzorem; nie są to litery aurebesha).
  • [/list][/list]

    [list]
  • [*][i]Dozwolone (jednak nie zalecane): górne, czarne obejmy cylindrów mogą mieć w dolnej części wycięcie w kształcie odwróconej litery „U”. Niebieski i czerwony prostokąt na górze po lewej mogą być podświetlane.[/i]
  • [/list]


    [color=#0080FF][list]
  • [*]Panel piersiowy powinien być na tyle szeroki, żeby jego brzegi sięgały tuż poza środkowe czarne pasy na napierśniku;

  • [*]Paski panelu powinny być wykonane z prawdziwej skóry;

  • [*]Światełka umieszczone w trapezoidalnych elementach nie powinny migać zbyt szybko ani zbyt wolno (nie powinny być zapalone dłużej niż przez kilka sekund);

  • [*]Każdy z pięciu srebrnych elementów między przełącznikami i prostokątami powinien być innego kształtu i mieć połysk raczej chromowy niż aluminiowy.
  • [/list]
    [/color]



    [color=#FF0000][list]
  • [*]Panel piersiowy powinien nosić lekkie ślady eksploatacji, a paski powinny sprawiać wrażenie nieznacznie zużytych;

  • [*]Czarna obejma na szczycie srebrnego cylindra po prawej stronie powinna być nieco większa niż ta po lewej;

  • [*]Złota dolna obejma cylindra po lewej stronie powinna być ząbkowana tylko do połowy, od wewnątrz (jej wierzchnia zewnętrzna część powinna być gładka);

  • [*]Zewnętrzne części obejm powinny lekko wystawać ku górze;

  • [*]Środek każdego trapezoidalnego elementu powinien mieć ostre krawędzie, a podświetlany element powinien być półprzejrzysty.
  • [/list]
    [/color]





    [b]Skafander[/b]



    [url=http://www.501st.com/databank/File:SL_vader_anh_suit.jpg][img]http://www.501st.com/mw501/images/thumb/1/1e/SL_vader_anh_suit.jpg/150px-SL_vader_anh_suit.jpg[/img][/url]


    [list]
  • [*]Powinien być uszyty z czarnej skóry (bądź materiału skóropodobnego), dopasowany rozmiarem do postury osoby noszącej kostium i przepikowany wzdłuż ramion, nóg i tułowia (przeszycia powinny być od siebie oddalone o ok. 2,5 cm);

  • [*]Dopuszczalny jest zarówno skafander jednoczęściowy, jak i składający się z dwóch bądź trzech elementów;

  • [*]Dopuszczalna jest wszyta z tyłu siatka (dla zwiększenia komfortu noszenia stroju i poprawy wentylacji).
  • [/list]


    [color=#0080FF][list]
  • [*]Skafander powinien być uszyty z prawdziwej skóry;

  • [*]Skóra powinna być pomarszczona i sprawiać wrażenie lekko znoszonej.
  • [/list]



    [list]
  • [*][i]Dodatkowa uwaga: filmowa wersja skafandra składała się z trzech elementów – bluzy z przepikowanymi rękawami, kamizelki i spodni.[/i]
  • [/list]
    [/color]





    [b]Rękawice[/b]



    [url=http://www.501st.com/databank/File:SL_vader_esb_gloves.jpeg][img]http://www.501st.com/mw501/images/thumb/0/0a/SL_vader_esb_gloves.jpeg/150px-SL_vader_esb_gloves.jpeg[/img][/url]


    [list]
  • [*]Powinny być uszyte z czarnej skóry (bądź materiału skóropodobnego) i sięgać do połowy przedramienia;

  • [*]Wierzch rękawic powinien być podłużnie przeszywany w równych odstępach (co ok. 2,5 cm) – przeszycia zaczynają się tuż pod linią knykci i biegną aż do końca mankietów;

  • [*]Wewnętrzna strona rękawic nie jest przeszywana.



  • [*][i] :arrow: [u][url=http://www.501st.com/databank/File:SL_vader_esb_gloves2.jpg]Dodatkowe zdjęcie referencyjne nr 1[/u][/url], :arrow: [url=http://www.501st.com/databank/File:SL_vader_esb_gloves3.jpg][u]Dodatkowe zdjęcie referencyjne nr 2[/u][/url].[/i]
  • [/list]


    [color=#0080FF][list]
  • [*]Rękawice powinny być uszyte z prawdziwej skóry (najlepiej takiej samej jak ta, z której uszyty jest skafander);

  • [*]Mankiet rękawic powinien się rozszerzać na zewnątrz (po stronie małego palca), ale od wewnątrz (od strony kciuka) powinien być prosty;

  • [*]Przeszycia na wierzchu rękawic powinny tworzyć sześć podłużnych paneli, przy czym te po zewnętrznych stronach dłoni powinny być węższe niż pozostałe.
  • [/list]
    [/color]



    [color=#FF0000][list]
  • [*]Szwy rozdzielające panele powinny być możliwie jak najdrobniejsze, zaś same panele - lekko podpikowane;

  • [*]Ostatnie zewnętrzne przeszycie ma w części mankietu dodatkową wstawkę w kształcie klina, dzięki czemu zyskuje kształt odwróconej litery „Y”;

  • [*](Poza podłużnymi przeszyciami) rękawice powinny być zszywane od zewnątrz (tak, aby widoczne były miejsca łączenia krawędzi płatów skóry);

  • [*]Spodnia i wierzchnia zewnętrzna część rękawic (w miejscu, w którym mankiet się rozszerza) nie powinna być ze sobą zszyta bezpośrednio – między warstwy powinien być wszyty klin (od wysokości kciuka aż do końca mankietu). U podstawy mankietu powinien mieć on szerokość ok. 5 cm;

  • [*]Boki palców rękawic (poza kciukiem) powinny być uszyte z dodatkowych elementów skóry w stylu tzw. [i]fourchette[/i] (wierzch ze spodem łączy dodatkowa warstwa materiału, wszyta między palcami).
  • [/list]
    [/color]





    [b]Pas[/b]



    [url=http://www.501st.com/databank/File:SL_vader_esb_belt.jpeg][img]http://www.501st.com/mw501/images/thumb/8/84/SL_vader_esb_belt.jpeg/150px-SL_vader_esb_belt.jpeg[/img][/url]


    [list]
  • [*]Pas powinien być wykonany z czarnej skóry (bądź materiału skóropodobnego) i mieć szerokość nieco ponad 5 cm;

  • [*]Z boku i nieco na przedzie, na lewym biodrze powinien być umieszczony srebrny zaczep na miecz świetlny, mocowany do pasa od wewnątrz (w dolnej części) dwoma nitami.



  • [*][i]Uwaga: Pas nie powinien zawierać bolca widocznego na zdjęciu po lewej stronie klamry.[/i]



  • [*]Klamra pasa powinna być metalowa i nieco niższa (mniejsza) od pudełek na pasie;

  • [*]Klamra główna powinna mieć kształt czarnego prostokąta;

  • [*]Na klamrze głównej powinna być umieszczona klamra wierzchnia o kształcie srebrnego, zaokrąglonego z lewej strony prostokąta (kształt wydłużonej w poziomie litery „D”);

  • [*]Od prawej strony srebrnej klamry ku jej środkowi biegnie pięć wąskich szczelin o zmniejszającej się stopniowo długości – tak, aby najmniejsza, umieszczona mniej więcej na środku klamry stanowiła niewielki okrągły otwór. Całość powinna układać się w kształt trójkąta;

  • [*]Z lewej strony srebrnej klamry, w równych odstępach od brzegów zaokrąglenia jest umieszczony srebrny dysk.



  • [*][i]Opcjonalnie: wycięcia w srebrnej klamrze mogą mieć zaokrąglone brzegi, a otwór na środku może mieć kształt kwadratu.[/i]
  • [/list]


    [color=#0080FF][list]
  • [*]Pas powinien być wykonany z prawdziwej skóry;

  • [*]Pas powinien mieć linie tłoczone wzdłuż krawędzi, ok. 3 mm od brzegu skóry;

  • [*]Czarna klamra główna powinna być matowa bądź półmatowa.
  • [/list]
    [/color]



    [color=#FF0000][list]
  • [*]Pas powinien sprawiać wrażenie znoszonego, a klamra – nosić ślady eksploatacji;

  • [*]Pod klamrą pasa z lewej strony, częściowo widoczne przy poglądzie z boku powinny być umieszczone dwa metalowe trzpienie (nie mogą być tak wystające jak w wersji pasa z [i]Powrotu Jedi[/i], jako że sama klamra w wersjach z [i]Nowej nadziei[/i] i [i]Imperium kontratakuje[/i] różni się od tej z [i]Powrotu Jedi[/i]).
  • [/list]
    [/color]





    [b]Pudełka na pasie[/b]



    [url=http://www.501st.com/databank/File:SL_vader_esb_rotj_belt_box.jpg][img]http://www.501st.com/mw501/images/thumb/4/47/SL_vader_esb_rotj_belt_box.jpg/150px-SL_vader_esb_rotj_belt_box.jpg[/img][/url]


    [list]
  • [*]Pudełka na pasie powinny być czarne i umieszczone każde ok. 3 do 5 cm od klamry;

  • [*]Zdjęcie przedstawia prawe pudełko;

  • [*]Tylne ścianki pudełek powinny być zdejmowane (i dopasowane do nich);

  • [*]Na każdym z pudełek znajdują się (od środka do zewnątrz):
    [list]
  • [*]Dwa zielone prostokątne podświetlane panele z nieprzejrzystego materiału (otoczone częściowo czarnymi ściankami), a pod nimi – połówka przejrzystego węża z wtopioną siatką o oczkach w kształcie rombów;

  • [*]Czerwone światełko w kształcie cylindra z nieprzejrzystego materiału, osadzone w niewielkim, chromowanym pierścieniu;

  • [*]Sześć srebrnych pokręteł o gładkich ściankach (nie ząbkowanych jak te na zdjęciu), ułożonych w dwóch kolumnach – po trzy w równomiernych odstępach.
  • [/list]

  • [*]Światełka powinny być stale zapalone.



  • [*][i]Dozwolone (jednak nie zalecane): czerwone światełko może być zakończonym obło (nie ściętym) walcem, a otaczający je pierścień może być nieco większy i bardziej widoczny. Dopuszczalny jest także całkowity brak pierścienia. Sześć pokręteł może mieć ząbkowane ścianki.[/i]
  • [/list]

    [color=#0080FF][list]
  • [*]Pudełka na pasie powinny być wykonane z metalu.
  • [/list]
    [/color]



    [color=#FF0000][list]
  • [*]W zależności od sceny z filmu wygląd pudełek różni się – od zupełnie nie zużytych, poprzez sprawiające wrażenie lekko podniszczonych, aż po noszące wyraźne ślady eksploatacji;

  • [*]Pudełka nie powinny mieć kształtu idealnych prostopadłościanów, a raczej trapezów – tylne ścianki powinny być nieco większe od przednich.



  • [*][i]Wyjaśnienie: chromowany pierścień u podstawy czerwonego światełka jest bardzo cienki i dorównuje wysokością od 1/8 do 1/4 cylindra – stąd (przy zapalonej lampce) wrażenie, że wcale go tam nie ma.[/i]
  • [/list]
    [/color]





    [b]Miecz świetlny[/b]



    [url=http://www.501st.com/databank/File:SL_vader_esb_saber.jpg][img]http://www.501st.com/mw501/images/thumb/b/b8/SL_vader_esb_saber.jpg/150px-SL_vader_esb_saber.jpg[/img][/url]


    [list]
  • [*]Miecz świetlny powinien być repliką od Master Replicas bądź własnoręcznie zbudowanym rekwizytem, jak najwierniej odwzorowującym oryginalny miecz z [i]Imperium kontratakuje[/i] (z wykorzystaniem elementów oryginalnie użytych w filmie – uchwytu od lampy Heiland Synchronar 3-Cell lub MPP Microflash);

  • [*]Elementy metalowe powinny być lśniące, „chromowane”;

  • [*]Okładzina uchwytu powinna sięgać do połowy rękojeści;

  • [*]Na wypustce umieszczonej na środku obręczy nie powinno być „dźwigienki”;

  • [*]Boczne ścianki wypustki na obręczy powinny być czarne;

  • [*]Między otworami umieszczonymi w górnej części miecza przebiegają cienkie kable (druty).



  • [*][i]Uściślenie: miecz świetlny jest wymaganym elementem stroju, o ile lokalne prawo nie zabrania pojawiania się z podobną repliką publicznie.[/i]
  • [/list]


    [color=#0080FF][list]
  • [*]Miecz świetlny powinien mieć zaczep, dzięki któremu można go przywiesić u pasa, emiterem do góry (brak ostrza lub ostrze odczepiane);

  • [*]Miecz świetlny powinien być idealną repliką (w skali 1:1) tego użytego w filmie.
  • [/list]
    [/color]



    [color=#FF0000][list]
  • [*]Miecz świetlny powinien nosić lekkie ślady eksploatacji.
  • [/list]
    [/color]





    [b]Ochraniacz krocza[/b]



    [url=http://www.501st.com/databank/File:SL_vader_esb_cod.jpeg][img]http://www.501st.com/mw501/images/thumb/6/68/SL_vader_esb_cod.jpeg/150px-SL_vader_esb_cod.jpeg[/img][/url]


    [list]
  • [*]Powinien być wyściełany i pokryty czarną skórą (bądź materiałem skóropodobnym);

  • [*]Powinien być noszony na skafandrze, pod szatą wewnętrzną, tuż poniżej pasa;

  • [*]Jego środkowa część powinna zasłaniać przód krocza do pachwin i zachodzić zwężającymi się pasami na biodra;

  • [*]Na środku ochraniacza powinno się znajdować z grubsza prostokątne w kształcie zagłębienie o zaokrąglonych rogach, wykończone okrągłą w przekroju lamówką.
  • [/list]


    [color=#0080FF][list]
  • [*]Ochraniacz powinien być wykonany z lekko pomarszczonej/sprawiającej wrażenie znoszonej skóry i mieć grubość poniżej 2,5 cm;

  • [*]Elementy zachodzące na biodra powinny mieć poniżej 1/3 szerokości centralnej części ochraniacza;

  • [*]Dół centralnej części ochraniacza jest od spodu obszyty kawałkiem gładszej (w porównaniu do tej pokrywającej resztę ochraniacza) skóry, zachodzącej lekko na jego wierzch.
  • [/list]
    [/color]





    [b]Nagolenniki[/b]



    [url=http://www.501st.com/databank/File:SL_vader_esb_shins.jpeg][img]http://www.501st.com/mw501/images/thumb/f/f9/SL_vader_esb_shins.jpeg/150px-SL_vader_esb_shins.jpeg[/img][/url]


    [list]
  • [*]Powinny być wykonane z lśniącego, czarnego materiału (bądź pomalowane na taki kolor);

  • [*]Powinny osłaniać przód łydki i jej boki (co najmniej do połowy obwodu nogi) od kostki do kolana;

  • [*]Tłoczenie osłony kolana ma kształt połowy ściętego na dole rombu;

  • [*]Po bokach, tuż pod kolanem powinno się znajdować sześć rozmieszczonych poziomo w równych odstępach wypustek – po trzy z każdej strony nogi;

  • [*]Po bokach nagolenników (od wewnątrz i na zewnątrz) powinny być wytłoczone zaczynające się mniej więcej w 1/3 elementu wgłębienia w kształcie wydłużonej litery „U” (ich głębokość zmniejsza się stopniowo ku górze);

  • [*]Nagolenniki powinny być mocowane do buta dwoma opasującymi cholewkę paskami.
  • [/list]


    [color=#0080FF][list]
  • [*]Oba nagolenniki powinny być odpowiednio spasowane – lewy z kształtem lewej, a prawy – prawej łydki (nie mogą być identyczne);

  • [*]Prawy nagolennik powinien być nieco wyższy niż lewy;

  • [*]Żłobienie w kształcie litery „U” powinno być w obu nagolennikach dłuższe po lewej stronie.
  • [/list]
    [/color]





    [b]Buty[/b]



    [url=http://www.501st.com/databank/File:SL_vader_anh_boots.jpeg][img]http://www.501st.com/mw501/images/thumb/4/45/SL_vader_anh_boots.jpeg/150px-SL_vader_anh_boots.jpeg[/img][/url]


    [list]
  • [*]Buty powinny być uszyte z czarnej skóry (bądź materiału skóropodobnego) o średnim połysku. Nie mogą być sznurowane;

  • [*]Powinny sięgać tuż pod kolano, mieć zaokrąglony nosek i być uszyte z materiału o gładkiej teksturze;

  • [*]Nie mogą mieć widocznych spod nagolenników zamków ani zapięć;

  • [*]Podeszwa z przodu buta nie może być grubsza niż 2,5 cm, a obcas nie może być wyższy niż 5 cm.



  • [*][i]Uwaga: widoczna na zdjęciu klamra na górze cholewki nie jest elementem wymaganym – ta część buta jest zasłonięta przez nagolennik/szatę wierzchnią/pelerynę i może (lub nie) być obecna w zależności od rodzaju obuwia.[/i]
  • [/list]


    [color=#0080FF][list]
  • [*]Buty powinny być wykonane z prawdziwej skóry;

  • [*]Podeszwa nie powinna być grubsza niż 2 cm, a obcas - wyższy niż 3 cm;

  • [*]W przypadku użycia wkładek zwiększających wzrost osoby noszącej obuwie obecność tych elementów musi być zamaskowana.
  • [/list]
    [/color]





    * [size=85]W zależności od używanej skórki forum.[/size]
    [url=https://imgbb.com/][img]https://i.ibb.co/k39LtWg/faultfett004.png[/img][/url]



    [url=https://imgbb.com/][img]https://i.ibb.co/hWQxj0J/scout.jpg[/img][/url]

    .

    [b]Nie kop się z koniem i nie karm trolla![/b]

    Wróć do „Sith Lords”

    Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości